Hoe de Corona-kilo’s kwijtraken?

Als je tijdens de corona-lockdown iets te vaak de koelkast of snack-kast hebt bezocht, ben je niet de enige. Velen van ons reikte tijdens de coronaviruspandemie naar troostmaaltijden of de dichtstbijzijnde fles. Het is daarom geen wonder dat onze jeans wat strakker zitten. Maar goed, de zomer is al gearriveerd en we willen ons toch fijn voelen in een korte broek of badpak. Daarom hier een aantal tips om weer op gewicht te komen.

Beperk de drank

Als je snel een paar kilo’s wilt verliezen, is alcohol het enige dat je volledig uit je dieet kunt schrappen. Het biedt geen gezondheidsvoordelen en zorgt er bovendien voor dat we meer snacken, grotere porties eten en minder bewegen. Als je niet volledig met alcohol wilt stoppen, beperk het dat tot twee of drie drankjes in het weekend.

Tip! Leer wat gezonde drankjes te maken. Het kan zo simpel zijn als aardbeien en limoenschijfjes in een kan water te doen, maar zelf bietensap maken is eigenlijk ook zo gepiept!

Kom in beweging

Cardio-workouts zijn de sleutel tot gewichtsverlies, maar probeer niet van nul naar held te gaan. Probeer eens een minuut te wandelen en een minuut te joggen, en herhaal dat een paar keer. HIIT-trainingen als deze zijn ontzettend goed om kilo’s te verliezen. Je weet misschien wel dat zangeres Adele afgevallen is door dat soort trainingen. Hiernaast is krachttraining of reformer pilates ook een goede manier van bewegen.

Weg met de extreme diëten

Het is heel, heel gemakkelijk om verstrikt te raken in rage diëten, vooral als we op zoek zijn naar manieren om snel gewicht te verliezen. Toch wil je dit absoluut niet doen, want dit soort diëten creëren het jojo-effect. Als je op de lange termijn duurzame veranderingen wilt aanbrengen, moet je gezonde gewoonten ontwikkelen die je voor de rest van je leven vol kunt houden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *