Tips voor meer beweging

Coronakilo’s, komt dat bekend voor? We willen ze er maar al te graag weer af hebben. Toch vinden veel mensen het lastig om de draad op te pakken en gezonder te gaan leven. Heel belangrijk is hierbij dat er ook meer bewegen wordt. Vind je dat lastig? Lees hier wat tips!

Thuis meer bewegen

Het is heel eenvoudig om in het dagelijks leven wat meer te bewegen. Je hebt het vast al vaker gehoord; neem eens vaker de trap of ga op de fiets of te voet naar het werk. Daarnaast is het ook makkelijk om wat meer te bewegen door in je tuin aan de slag te gaan. Doe zelf wat klusjes in plaats van de tuin- of klusjesman te vragen. De tuin opfleuren met de natuurlijke producten van Adéquat kan altijd!

Gezonde voeding

Als je graag wat kilo’s kwijt wilt is het vooral belangrijk om gezond te eten. Eet vooral heel veel groente ’s middags en ’s avonds. Wees niet te bescheiden, te weinig eten is ook zeker niet goed en werkt averechts. Ook is het belangrijk dat je genoeg water drinkt en de frisdrank laat staan. Water zorg namelijk voor het zuiveren van je lichaam.

Cheatday

Mag je dan nooit iets ongezonds? Natuurlijk wel! Om het vol te houden is het belangrijk dat je niet te streng bent voor jezelf. Doe dit uiteraard wel met mate en laat je niet gelijk volledig gaan. Zorg ervoor dat als je iets ongezonds eet, het de calorieën ook écht waard is!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.