Spring jezelf in shape

Hardlopen, touwtje springen, naar de fitness gaan of thuis oefeningen doen. We hebben er niet altijd de motivatie voor en zin in. Maar wat nou als je sportief bezig wilt zijn én plezier wilt hebben in wat je doet? Dan is trampolinespringen jouw nieuwe activiteit! Ik hoor je denken, maar is dat niet alleen voor kinderen? Nee! Trampolinespringen heeft heel wat voordelen voor je lichaam maar ook voor de geest. Daarnaast, is het volgens NASA 70% effectiever dan andere cardio oefeningen zoals joggen of hardlopen.

Het eerste voordeel is gericht op jou geestelijke en emotionele welzijn, namelijk dat er tijdens het springen endorfine aangemaakt wordt. Dit stofje zorgt voor een geluksgevoel en gaat depressies tegen. Spring jezelf dus happy! Een ander voordeel is dat je je conditie én reactievermogen verbetert. Trampolinespringen is eigenlijk een balansoefening en je checkt steeds of je nog in evenwicht bent. Bovendien, versterkt het je spieren en verbrand je heel wat calorieën. Gemiddeld genomen verbrand een volwassene van 75kg, 205 calorieën met 30 minuten trampolinespringen tegenover 177 calorieën met 30 minuten hardlopen. Tenslotte, is bij het trampolinespringen de fysieke belasting laag wat betekent dat je minder snel blessures van de gewrichten oploopt.

Naast het heerlijke springen op een trampoline van etantrampolines.com, genietend van je tuin en het weer, kan je deze trampoline work-out ook intenser maken. Probeer bijvoorbeeld jumping jacks of lunges. Houd je normaal gesproken van squats, doe ze al springend op de trampoline. Of neem een keer je springtouw mee de trampoline op.

Deze gezondheidsvoordelen gelden ook voor kinderen. Je kind kan heerlijk zijn of haar energie kwijt voor het maken van huiswerk of voor het slapen gaan. Eén van de grootste voordelen is misschien wel dat hij of zij actief bezig is in de buitenlucht en niet achter een scherm zit. Spring jezelf fit!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.